Kwalifikowany podpis elektroniczny

KIR (Krajowa Izba Rozliczeniowa) oferuje firmom i instytucjom zestaw do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego Szafir. Rozwiązanie KIR sprawia, że e-dokumenty mają taką samą moc prawną jak ich papierowe odpowiedniki. Aplikacja Szafir, wchodząca w skład zestawu do składania e-podpisu, umożliwia również szyfrowanie i znakowanie czasem dokumentów elektronicznych. Dokument możemy zatem zabezpieczyć tak, aby nikt niepowołany go nie odczytał, a ponadto, dołączając opcję znakowania czasem, mamy pewność, że istniał on w momencie wskazanym w znaczniku czasu.

Zestawy do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego Szafir dostępne są od ręki w oddziałach KIR na terenie całego kraju lub do odbioru za pośrednictwem Banku Spółdzielczego w Rzeszowie.

Certyfikat można następnie odnowić online poprzez stronę www.elektronicznypodpis.pl.

 

  1. Dlaczego warto korzystać z podpisu elektronicznego?

·         Podpisujesz z tą samą mocą prawną, co własnoręcznie

·         Błyskawicznie podpisujesz dużą liczbę dokumentów

·         Łatwo je przesyłasz i archiwizujesz

·         Nie martwisz się o koszty wysyłki i bezpiecznego przechowywania

·         Eliminujesz zużycie papieru i dbasz o planetę

Podpisuj na własnych warunkach! www.elektronicznypodpis.pl

  1. Co gwarantuje e-podpis od KIR?

·         Niezaprzeczalne potwierdzenie tożsamości

·         Unikatowość podpisu

·         Nienaruszalność danych przesłanych drogą elektroniczną

·         Znakowanie czasem

·         Integralność oraz autentyczność pochodzenia danych

Podpis elektroniczny odbierzesz w dogodnym dla siebie miejscu: w dowolnej placówce KIR lub w jednym z oddziałów banków spółdzielczych zlokalizowanych w całej Polsce. Zapraszamy!
Dostępne odziały i punkty odbioru znajdziesz na www.elektronicznypodpis.pl

  1. Do czego możesz wykorzystać podpis elektroniczny od KIR?

e-KRS – wysyłanie sprawozdań finansowych do Krajowego Rejestru Sądowego

JPK – wysyłanie Jednolitych Plików Kontrolnych

e-Deklaracje – składanie deklaracji podatkowych

GIIF – zgłaszanie sprawozdań do Głównego Inspektora Informacji Finansowej

ZUS – przesyłanie deklaracji do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

JEDZ – udział w przetargach publicznych i aukcjach elektronicznych

ZSMOPL – założenie konta i podpisywanie raportów w Zintegrowanym Systemie Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi

e-zdrowie – podpisywanie dokumentacji medycznej

e-zwolnienia – wystawianie zwolnień lekarskich

PUODO – wysyłanie zawiadomień i zgłoszeń do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Kontakt z urzędami / E-wnioski – kontakt z administracją publiczną

Certyfikaty do PSD2 – wydawanie certyfikatów dla dostawców usług płatniczych

Zamów e-podpis online i odbierz osobiście bez dodatkowych formalności. Szczegóły na www.elektronicznypodpis.pl

  1. E-podpis ułatwia przenoszenie firmowych procesów do sfery online.

Skorzystanie z podpisu elektronicznego jest często pierwszym krokiem w kierunku wyeliminowania marnotrawstwa papieru w dokumentacji firmowej. Dlaczego warto mieć podpis elektroniczny? Jak wprowadzić cyfrowy obieg dokumentów? Jakie sprawy urzędowe można już załatwić online? Jak digitalizować firmę w rozsądny sposób?

Cyfrowa transformacja to nie tylko biznesowe usprawnienia i oszczędności. To również wkład firmy w ochronę środowiska.

Konkretne porady znajdziesz w „Przewodniku dla przedsiębiorców dbających o (dobry) klimat” od Fundacji KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium.

Materiał można pobrać tu: https://www.kir.pl/o-nas/fundacja-cyberium/

Strona WWW używa plików cookie

Przejrzystość jest dla nas ważna! Poniżej wyjaśniamy, w jaki sposób i dlaczego wykorzystujemy Twoje dane osobowe. Pamiętaj, że masz pełną kontrolę nad ich konfiguracją - możesz dopasować ją do swoich potrzeb i preferencji.