KIR (Krajowa Izba Rozliczeniowa) oferuje firmom i instytucjom zestaw do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego Szafir. Rozwiązanie KIR sprawia, że e-dokumenty mają taką samą moc prawną jak ich papierowe odpowiedniki. Aplikacja Szafir, wchodząca w skład zestawu do składania e-podpisu, umożliwia również szyfrowanie i znakowanie czasem dokumentów elektronicznych. Dokument możemy zatem zabezpieczyć tak, aby nikt niepowołany go nie odczytał, a ponadto, dołączając opcję znakowania czasem, mamy pewność, że istniał on w momencie wskazanym w znaczniku czasu.
Zestawy do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego Szafir dostępne są od ręki w oddziałach KIR na terenie całego kraju lub do odbioru za pośrednictwem Banku Spółdzielczego w Rzeszowie.
Certyfikat można następnie odnowić online poprzez stronę www.elektronicznypodpis.pl.
- Dlaczego warto korzystać z podpisu elektronicznego?
· Podpisujesz z tą samą mocą prawną, co własnoręcznie
· Błyskawicznie podpisujesz dużą liczbę dokumentów
· Łatwo je przesyłasz i archiwizujesz
· Nie martwisz się o koszty wysyłki i bezpiecznego przechowywania
· Eliminujesz zużycie papieru i dbasz o planetę
Podpisuj na własnych warunkach! www.elektronicznypodpis.pl
- Co gwarantuje e-podpis od KIR?
· Niezaprzeczalne potwierdzenie tożsamości
· Unikatowość podpisu
· Nienaruszalność danych przesłanych drogą elektroniczną
· Znakowanie czasem
· Integralność oraz autentyczność pochodzenia danych
Podpis elektroniczny odbierzesz w dogodnym dla siebie miejscu: w dowolnej placówce KIR lub w jednym z oddziałów banków spółdzielczych zlokalizowanych w całej Polsce. Zapraszamy!
Dostępne odziały i punkty odbioru znajdziesz na www.elektronicznypodpis.pl
- Do czego możesz wykorzystać podpis elektroniczny od KIR?
e-KRS – wysyłanie sprawozdań finansowych do Krajowego Rejestru Sądowego
JPK – wysyłanie Jednolitych Plików Kontrolnych
e-Deklaracje – składanie deklaracji podatkowych
GIIF – zgłaszanie sprawozdań do Głównego Inspektora Informacji Finansowej
ZUS – przesyłanie deklaracji do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
JEDZ – udział w przetargach publicznych i aukcjach elektronicznych
ZSMOPL – założenie konta i podpisywanie raportów w Zintegrowanym Systemie Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi
e-zdrowie – podpisywanie dokumentacji medycznej
e-zwolnienia – wystawianie zwolnień lekarskich
PUODO – wysyłanie zawiadomień i zgłoszeń do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Kontakt z urzędami / E-wnioski – kontakt z administracją publiczną
Certyfikaty do PSD2 – wydawanie certyfikatów dla dostawców usług płatniczych
Zamów e-podpis online i odbierz osobiście bez dodatkowych formalności. Szczegóły na www.elektronicznypodpis.pl
- E-podpis ułatwia przenoszenie firmowych procesów do sfery online.
Skorzystanie z podpisu elektronicznego jest często pierwszym krokiem w kierunku wyeliminowania marnotrawstwa papieru w dokumentacji firmowej. Dlaczego warto mieć podpis elektroniczny? Jak wprowadzić cyfrowy obieg dokumentów? Jakie sprawy urzędowe można już załatwić online? Jak digitalizować firmę w rozsądny sposób?
Cyfrowa transformacja to nie tylko biznesowe usprawnienia i oszczędności. To również wkład firmy w ochronę środowiska.
Konkretne porady znajdziesz w „Przewodniku dla przedsiębiorców dbających o (dobry) klimat” od Fundacji KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium.
Materiał można pobrać tu: https://www.kir.pl/o-nas/fundacja-cyberium/