PLATFORMA „NOŚNIK TRWAŁY – PUBLIKATOR” do elektronicznego publikowania dokumentów.
Mając na uwadze realizację celów strategii zrównoważonego rozwoju (ESG), Bank Spółdzielczy w Rzeszowie uruchomił dla swoich Klientów usługę nośnika trwałego w ramach Platformy „Nośnik Trwały – Publikator”.
To zaawansowana platforma do elektronicznego publikowania dokumentów spełniająca wymogi nośnika trwałego, z wykorzystaniem macierzy WORM. Dzięki niej możliwe jest szybkie i wygodne dystrybuowanie informacji oraz weryfikacja autentyczności dokumentów. Platforma gwarantuje również ich niezmienność w czasie, co pozwoli na szybką komunikację z Klientem Banku oraz znaczną redukcję śladu węglowego (zmniejszenie ilości wydruków papierowych i ich dystrybucji), a w efekcie ochronę środowiska naturalnego.
Jednocześnie udostępniamy dla Klientów Banku „Instrukcję dostępu i logowania do platformy „Nośnik Trwały–Publikator” dla Klientów Banku Spółdzielczego w Rzeszowie”.
Dla klientów logujących się do usługi z poziomu strony www jak i z poziomu bankowości bez uzyskanej zgody pojawi się następujący komunikat:.
„Niestety nie możesz się zalogować. Najpierw potrzebujemy Twojej zgody na korzystanie z usługi. Skontaktuj się z nami, aby dokończyć proces.”
2. Sposób składania zgód na usługę
Elektronicznie – dotyczy Klientów indywidualnych posiadających Konto Osobiste z dostępem do bankowości internetowej z wyłączeniem Posiadaczy rachunków wspólnych:
Klienci mogą wyrazić zgodę na komunikację z Bankiem za pośrednictwem platformy wyłącznie poprzez bankowość internetową. Zgoda ta nie może być złożona za pośrednictwem bankowości mobilnej. Aby złożyć zgodę, należy zalogować się do bankowości internetowej i przejść do zakładki „Zgody”.
Po złożeniu zgody, czas oczekiwania na aktywację dostępu do usługi oraz możliwość pierwszego logowania wynosi maksymalnie 2 dni robocze (do 48 godzin). Aby w pełni aktywować usługę, konieczne jest pierwsze logowanie Klienta na platformie Nośnik Trwały – Publikator po aktywacji usługi.
Osobiście w placówkach Banku - wszyscy Klienci tj. osoby fizyczne oraz podmioty gospodarcze, mogą osobiście złożyć stosowne oświadczenie w placówkach Banku.
Po złożeniu zgody/oświadczenia, czas oczekiwania na aktywację dostępu do usługi oraz możliwość pierwszego logowania wynosi maksymalnie 2 dni robocze (do 48 godzin). W momencie gotowości „Nośnik Trwały – Publikator” prześle do Klienta Banku powiadomienie powitalne e-mail lub SMS w którym poinformuje o możliwości zalogowania się w usłudze po raz pierwszy.
Aby w pełni aktywować usługę Klienta na platformie „Nośnik Trwały – Publikator” konieczne jest pierwsze logowanie, wykorzystując przy tym numer PESEL oraz kod jednorazowy otrzymany SMS-em. Następnie Klient ustala login oraz nowe hasło dostępowe do usługi.
Każde kolejne logowanie do usługi nośnika trwałego będzie dodatkowo wymagało dwuskładnikowej autoryzacji SMS.