mojeID

Moje ID – informacje ogólne

Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl

Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Wniosek o 500+/300+ złożysz w bankowości elektronicznej lub poprzez portal https://empatia.mpips.gov.pl

Od 1 stycznia 2024 r. kwota świadczenia wychowawczego zostanie podniesiona z 500 do 800 zł. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który wypłaca to świadczenie, sam zmieni jego wysokość. Dlatego nie trzeba składać dodatkowego wniosku. Wypłaty świadczeń w nowej wysokości będą realizowane od stycznia 2024 r. ZUS poinformuje o nowej wysokości świadczenia do wypłaty na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na www.zus.pl (https://www.zus.pl/-/800-od-stycznia-2024-r.-bezdodatkowych-wniosk%C3%B3w?redirect=%2F).

Profil Zaufany założysz TUTAJ

Możliwości oferowane przez mojeID

  • Potwierdzenie tożsamości
  • Logowanie do istniejącego konta
  • Autoryzacja operacji

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp
  • Proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług.
  • Bezpieczeństwo
  • Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
  • Użyteczność
  • Korzystastanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
  • W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

Zastosowanie

  • Usługi publiczne
  • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
  • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
  • e-Commerce
  • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
  • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
  • Energetyka
  • Rejestracja wniosku/formularza
  • Przedłużenie umowy
  • Dostęp do portalu klienta
  • Medycyna
  • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
  • Zakup leków przez internet
  • Media
  • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
  • Opłacanie abonamentu
  • Ubezpieczenia
  • Sprzedaż polisy przez internet
  • Odnowienie polisy (Direct)

mojeID – Najczęstsze pytania

1.Co to jest mojeID?

MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

2.Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

3.Jaką mam korzyść z używania mojeID?

Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

4.Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

5.Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

Uwaga: Przed uruchomieniem Profilu Zaufanego koniecznie sprawdź czy przy zakładaniu konta został podany adres email!

Potrzebujesz założyć Profil Zaufany? Zobacz przykładowy scenariusz: POBIERZ

Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach usługi mojeID: POBIERZ

Strona WWW używa plików cookie

Przejrzystość jest dla nas ważna! Poniżej wyjaśniamy, w jaki sposób i dlaczego wykorzystujemy Twoje dane osobowe. Pamiętaj, że masz pełną kontrolę nad ich konfiguracją - możesz dopasować ją do swoich potrzeb i preferencji.