
Reklamacje
W Banku Spółdzielczym w Rzeszowie zależy nam, aby być blisko naszych Klientów i staramy się, żeby nasze produkty i świadczone przez nas usługi spełniały ich oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację.
Reklamację możesz złożyć
- telefonicznie – w tym celu skontaktuj się z dowolną placówką naszego Banku (KONTAKT)
- pisemnie – wysyłając list na adres: Bank Spółdzielczy w Rzeszowie, ul. płk Leopolda Lisa Kuli 16, 35-025 Rzeszów lub na adres dowolnej placówki naszego Banku
- osobiście – w najbliższej naszego Banku
- elektronicznie - poprzez usługę bankowości elektronicznej
- elektronicznie - poprzez pocztę elektroniczną (
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) - elektronicznie na skrzynkę: AE:PL-74774-69240-GDSGG-19 w ramach usługi e-Doręczenia.
W zgłoszeniu podaj numer rachunku lub nazwę operacji, lub opis sprawy, której dotyczy reklamacja. To przyspieszy jej rozpatrywanie.
Reklamację możesz złożyć osobiście lub przez pełnomocnika, który będzie dysponował prawidłowo sporządzonym pełnomocnictwem.
Nie pobieramy żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie reklamacji.
Rozpatrywanie reklamacji
Wszystkie reklamacje starannie i rzetelnie rozpatrujemy. Odpowiedzi na reklamację udzielamy w najkrótszym możliwym terminie, nie później niż:
- do 15 dni roboczych od daty jej otrzymania dla reklamacji związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej
- do 30 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.
Jednak w przypadkach wymagających bardziej szczegółowych wyjaśnień maksymalny czas udzielenia odpowiedzi na zgłoszoną reklamację może wynieść:
- 35 dni roboczych dla reklamacji związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa lub Mastercard
- 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.
W przypadku przedłużonego terminu rozpatrzenia reklamacji poinformujemy Cię o przyczynie opóźnienia, wskażemy okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.
Standardowo odpowiedź na złożoną reklamację wyślemy w formie pisemnej na adres korespondencyjny lub mailowo – pod warunkiem, że wyrazisz na to zgodę.
Odwołania
Jeśli odpowiedź na złożoną reklamację nie będzie dla Ciebie satysfakcjonująca, możesz złożyć odwołanie do Zarządu naszego Banku w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację.
Dodatkowo w procesie odwoławczym masz prawo zwrócić się do:
- Rzecznika Konsumenta (jeśli posiadasz status konsumenta)
- Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, działającego przy Związku Banków Polskich (jeśli posiadasz status konsumenta)
- Rzecznika Finansowego (wniosek może złożyć osoba fizyczna)
- Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego
- wystąpienia z powództwem do Sądu Powszechnego.
Właściwym dla Banku organem nadzoru jest:
Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa
Adres korespondencyjny Urzędu:
Komisja Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20, skr. poczt. 419, 00-549 Warszawa.
Szczegółowe informacje
Więcej informacji o rozpatrywaniu reklamacji naszych Klientów znajdziesz w Informacji o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji, zgłoszeń oraz skarg w Banku Spółdzielczym w Rzeszowie.
INFORMACJA O ZASADACH SKŁADANIA I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI ZGŁOSZEŃ ORAZ SKARG